Vi tänkte förändra världen.

Vi börjar med att mäta en droppe vatten.

Vi vill:

Säkerställa tillgången till och en hållbar förvaltning av vatten och sanitet för alla.

Genom att:

  • Effektivisera vattenanvändningen och ge underlag för att säkra vattenförsörjningen.
  • Integrera förvaltning av vattenresurser

Vårt bidrag till Hållbar utveckling

För att identifiera och skapa en plattform för vårt hållbarhetsarbete har vi genomfört en systematisk process för att utvärdera olika hållbarhetsområden enligt internationella riktlinjer för hållbart företagande. Här nedan beskrivs de olika stegen.

1. RELEVANSANALYS

Vi har valt ut de hållbarhetsområden som är relevanta för oss som företag baserat på internationella riktlinjer för hållbart företagande så som ISO 26000 och Agenda 2030.

2. VÄSENTLIGHETSANALYS

Vi har gjort en analys som visar vilka av de utvalda hållbarhetsområdena där vi som litet företag har störst möjlighet att påverka och skapa värde för intressenterna och samhället på bästa sätt och samtidigt skapa affärsvärden. WIN-WIN-WIN

3. GAPANALYS

Vi har gjort en bedömning av hur vi presterar på de hållbarhetsområden där vår påverkan är störst.

4. UTVECKLINGSPOTENTIAL

Vi har identifierat hållbarhetsområden där vi har möjlighet att utvecklas och identifierat vad vi kan göra för att bli bättre för att på så sätt minska risker och eventuell negativ påverkan.

5. AFFÄRSMÖJLIGHETER

Vi har identifierat områden som vi kan integrera i affärsplanen och har upptäckt hur vi kan fintrimma vår affärsmodell för att att ge oss bättre lönsamhet och samtidigt bidra till en hållbar utveckling i stort.

6. KONKRETA STEG

Vi har aktiviteter för att utveckla vårt hållbarhetsarbete på ett konkret sätt och en plan framåt.

Våra hållbarhetsmål

M2: Hållbar resursanvändning

Vi vill genom att tänka cirkulärt minska den miljöbelastning som orsakas av användning av råvaror i våra produktionsprocesser och färdiga produkter.
Vi vill jobba för effektiv materialanvändning genom att tillsätta så lite nytt material i tillverkningen som möjligt och på så sätt ge produkten en längre livslängd.

K7: Stärka relationen till våra kunder

Vi vill genom att medvetandegöra kunderna bidra till att de kan fatta korrekta beslut utifrån sina behov.

K5: Trygghet för kunderna

Vi vill förhindra att insamling och behandling av personliga uppgifter gör intrång i privatlivet genom att begränsa insamlingen av dessa. Uppgifterna bör omfatta information som antingen är nödvändig för att tillhandahålla produkter och tjänster eller som sker med konsumentens informerade och frivilliga samtycke.